Lukuaika: Känniturismi kuriin Málagassa ”Rakasta ja kunnioita Málagaa”-kampanjalla

Känniturismi kuriin Málagassa ”Rakasta ja kunnioita Málagaa”-kampanjalla

Málagan kaupunki laajentaa juopuneen matkailun vastaista kampanjaansa hotelleihin ja turistiasuntoihin.

Málaga jatkaa imagonsa parantamista matkailijoille. Kaupunki ei halua, että kuvat polttareissa sopimattomasti pukeutuneista, röyhkeästi käyttäytyvistä tai enemmän kuin vastuullisesti juoneista turisteista yleistyvät ja vaikuttavat mielikuvaan matkailusta Málagassa.

Ensimmäinen askel on kaupungin yhteistyösopimus hotellinomistajien kanssa kampanjan julisteiden sijoittamisesta heidän tiloihinsa ja siitä, että matkailualan työntekijät hillitsevät häiritsevää ja epäsopivaa käytöstä.

Kaupunginvaltuusto aloittaa julistekampanjan hotelleissa kouluttaakseen turisteja, jotta he eivät käyttäytyisi sivistymättömästi.

- Mainos -

Matkailuneuvos Jacobo Florido on ilmoittanut, että tämä toimenpide ulotetaan koskemaan hotelleja ja muita matkailumajoituksia, joiden kanssa työ on jo käynnissä.

Jacobo Florido vakuuttaa, että tavallinen turisti käyttäytyy ”esimerkillisesti”, minkä vuoksi hän ei halua mielikuvaa känniturismista sotkemaan kuvaa Málagan kaupungista laadukkaan matkailun veturina.

Baarit alkavat hillitä polttarien viettäjien käytöstä Málagassa.

Rakasta ja kunnioita Málagaa -kampanjan julisteita on kaikissa Malaga Hoteliers Associationin (Mahos) jäsenyrityksissä. Kampanjan sanomaa levitetään myös paikallisessa mediassa.

Normaalille tasolle kasvaneen matkailun kävijävirtojen myötä, kampanjalla pyritään lisäämään tietoisuutta ”rinnakkaiselon ja kohteliaisuuden tarpeesta”.

Huomaavaisuuteen toisia kohtaan liittyy mm. vastuullinen alkoholinkäyttö, melunhallinta sekä sopimattomien vaatteiden ja asujen välttäminen.

Jacobo Florido on huomauttanut, että hotelliteollisuudella on erityinen painoarvo pääkaupungin matkailussa. Siksi koko matkailualan osallistumista kampanjaan arvostetaan. Kampanja tähtää matkailun laatuun määrän sijaan.

”Rakasta ja kunnioita Málagaa-kampanjan avulla voimme edelleen vahvistaa tavoitettamme olla vastuullisen, kestävän ja kunnioittavan matkailun vertailukohta ”, sanoi kaupunginjohtaja.

- Mainos -

”Suurin osa turisteista käyttäytyy moitteettomasti ja he osaavat nauttia siitä, mitä Málaga heille tarjoaa; gastronomian, vapaa-ajanvieton, kulttuurin, monumenttien ja suosittujen festivaalien ja monien muiden nähtävyyksien joukossa”, hän sanoi.

Omalta osaltaan matkailuneuvos ja Mahosin johtaja Javier Frutos totesi, että tällaisella julkisten instituutioiden ja hotelliteollisuuden välisellä yhteistyöllä he pystyvät ”jatkamaan yhä laadukkaamman matkailutarjonnan rakentamista”.

”Málaga rakastaa ja kunnioittaa turisteja. Ja me haluamme sen olevan vastavuoroista”, hän totesi.

Artikkelin kirjoittaja

Niina Sinisalo
Mainos
Jatka lukemista
Sää
Mainos
Viikon kysymys

Mikä on Wapun ykkösherkku?

Katso tulokset

Loading ... Loading ...