Uutiset

Tjäreborgin asiakkaat maksumiehiksi

Veikko ja Liisa Snellman joutuivat maksamaan hotellinsa toiseen kertaan.

Thomas Cookin konkurssi on vaikuttanut myös tytäryhtiönsä Tjäreborgin maksukykyyn. Useat suomalaiset ovat joutuneet itse maksamaan hotellinsa lomamatkalle saavuttuuan. Näin on tapahtunut myös Aurinkorannikolla.

 

-Kun tulimme Pyr -hotelliin Fuengirolaan, virkailija ilmoitti, että hotelliamme ei ole maksettu. Ainoa vaihtoehto yösijan saamiseen oli maksaa itse 900€ hotellilaskua, kertovat Tjäreborgin asiakkaat Veikko ja Liisa Snellman.

Snellmannit ottivat tilanteen rauhallisesti ja kiittelivät hotellin henkilökuntaa toiminnasta.

-Hotelli otti puolestamme selvää milloin ja miten saamme rahamme takaisin. Eli kaikki on siltä osin hyvin.
Monelle ylimääräinen lasku jo kerran maksetusta lomasta saattaa olla ikävä yllätys. Vaikka tieto siitä, että rahat palautetaan onkin saavuttanut matkailijat, lomabudjettiin tulee iso lovi, jos hotelli pitää maksaa uudelleen heti aluksi.

Tällaisissa tapauksissa asiakkaat ovat oikeutettuja saamaan ylimääräisen hotellimaksun täysimääräisenä takaisin. Asiaa hoitaa kilpailu- ja kuluttajavirasto. Se on velvoittanut matkatoimistot maksamaan ennakkoon sulkutilille vakuusmaksut, jotka kattavat juuri tämän kaltaiset kustannukset.

Kolumnit

Vesa Uusi-Kilponen

Auts!

  Älkää olko huolissanne jos näitte minun klenkkaavan etutassu kiinakaupasta ostetussa...

Viikon kysymys

Miten suhtaudut Katalonian itsenäisyyspyrkimyksiin?

Katso tulokset

Loading ... Loading ...

Fuengirola.fi Facebookissa

Varaa saunavuoro: (+34) 646 111 203