Tänä vuonna Kodin ja koulun päivään otti osaa runsaslukuinen joukko lasten huoltajia, isovanhempia ja oppilaiden sisaruksia. Huoltajat pääsivät seuraamaan koulun arkea ja olemaan mukana eri oppitunneilla. Etenkin koulun pienimmät oppilaat olivat innoissaan huoltajiensa läsnäolosta.
Kodin ja koulun päivän yhteydessä Aurinkorannikon suomalaisessa koulussa järjestettiin harrastemessut. Messuilla pääosassa olivat koulun oppilaat, jotka esittelivät omia harrastuksiaan muille oppilaille sekä oppilaiden kotiväelle. Oppilaat esittelivät mm. missä Aurinkorannikolla voi harrastaa rytmistä kilpavoimistelua, taitoluistelua, uintia, taekwondoa, kungfua, jansu-dota, brasilialaista jujitsua, koripalloa ja skuuttausta eli temppupotkulautailua. Myös padelin harrastajat esittelivät omaa lajiaan ja opettivat mm. kuinka padelmailaa kannattaa pitää kädessä. Esillä olivat myös mm. pöytätennis, kalastus, tanssi, ratsastus sekä jalkapallo ja lentopallo. Lumipartion edustajat esittelivät omaa toimintaansa, Crossfitin harrastajat kannustivat kaikkia kokeilemaan omaa lajiaan ja lasten itsensä tekemiä esitteitä jaettiin myös koripallosta ja käsipallosta.
Harrastemessuilla oli mukana myös muutamia koulun ulkopuolisia tahoja. Koulun oppilaat saivat oivallisen tilaisuuden tutustua mm. Sofia-opiston syksyn monipuoliseen tarjontaan. Myös paikallisen rullakiekkojoukkue Lionsin edustajat olivat paikalla yhdessä katulätkän vetäjän Filip Bovinin kanssa. Taekwondo-opettaja Manolo Gonzalez vastaili lasten kysymyksiin ja koulun oppilaat saivat myös mahdollisuuden tutustua Saapas–toimitaan. Erityisesti yläkouluikäiset kutsuttiin tutustumaan Saapas-kahvilan toimintaan. Koululla saatiin nauttia myös Escuela Municipal de Musican opettajien musisoinnista ja instrumenttiesittelyistä sekä tutustua kunnallisen musiikkikoulun kurssitarjontaan. Paikalla oli myös kaupungin urheilutoimen vastaava teknikko Cristina Iñurrete sekä Fuengirolan kaupungin kulttuuritoimesta vastaava edustaja Rodrigo Romero.
Kodin ja koulun päivän aikana kotiväellä oli mahdollista tutustua koulun arkeen, lapsen kavereihin, koulun henkilökuntaan ja toisiin perheisiin. Pääpaino päivässä oli yhteisöllisyydessä ja oppilaiden osallisuudessa.