Málagan Plaza Mayor kauppakeskuksen yhteydessä toimiva McArthurGlen Designer Outlet kasvatti sekä kävijämääräänsä että liikevaihtoaan merkittävästi.
Luksusmerkkeihin keskittyvä McArthurGlen Designer Outlet teki tänä kesänä historiansa parhaan liikevaihdon sitten avaamisensa vuonna 2020. Outletkylässä vieraili kesäkuukausien aikana 1,3 miljoonaa asiakasta ja liikevaihto kasvoi 20 prosenttia.
Yhtiön mukaan Plaza Mayorin outletkeskuksessa Málagan lentokentän kupeessa asiakasmäärä kasvoi 16 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Samanlaista viestiä kertoivat myös monet alueen yksittäiset liikkeet. Muun muassa sellaiset merkkimyymälät kuin Birkenstock, Tommy Hilfiger, Lacoste ja Under Armour kasvattivat kaikki sekä asiakasmääriään että liikevaihtoaan kesä-, heinä- ja elokuussa.
McArthurGlen yhtiön mukaan menestyksekkään kesän takana on ulkomaisten matkailijoiden paluu ja Málagan maine vakaana kansainvälisenä matkakohteena. Kesällä Plaza Mayorin outletin kansainvälisistä asiakkaista suurin osa tuli Marokosta, Lähi-idästä (Kuwait ja Saudi-Arabia) sekä Yhdysvalloista.
Uusi myymälä
McArthurGlen Designer Outlet katsoo jo tulevaan syksyyn, joka tuo mukanaan mm. uuden Hugo-myymälän avaamisen lokakuun lopussa. Uusi tuotemerkki on seurausta Hugo Bossin brändin jakautumista kahteen erilliseen tuotemerkkiin. Boss-myymälä pysyy myös outletkeskuksen valikoimissa.