Fuengirolassa toimii suomalaisperusteisen yrityksen Freskan asiakas- ja työntekijätuki. Tiimissä työskentelee tällä hetkellä 25 ruotsalaista ja norjalaista, nyt haetaan myös suomalaisia työntekijöitä.
-Meillä on hyvin kansainvälinen ilmapiiri. Emme edes arkipäivässä huomaa, että työntekijöitä on monesta eri maasta, Freskan Espanjan hr-palveluista vastaava Niklas Ammefelt kertoo.
Espanjassa toimivien freskalaisten työ on emämaissa olevien asiakkaiden ja työntekijöiden auttamista. Freskan toimiala on kotisiivous, eli aikataulut ja muut käytännön asiat vaativat osaavia tukihenkilöitä.
-Suurin osa työstä tapahtuu joko sähköpostin tai chatin välityksellä. Se on huomattavasti stressittömämpää kuin puhelintyö. Meidän tehtävämme on palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. Freskalla on kehitetty asiakastyytyväisyysmittareita, joilla pystytään mittaamaan sitä, kuinka hyvin olemme työssämme onnistuneet. Hyvästä työstä myös palkitaan erilaisten bonusten myötä.
Freskan Fuengirolan toimipiste sijaitsee tällä hetkellä Centro Finlandiassa. Vuoden vaihteessa porukka siirtyy isompiin tiloihin vihreän Mercadonan taloon Los Bolichesin ja Fuengirolan keskustan rajamaille.
-Aloitimme Espanjassa noin vuosi sitten. Aluksi tukitoimet tehtiin Norjaan, aika pian tuli mukaan Ruotsi. Nyt myös yrityksen kotimaa Suomi otetaan mukaan toimintoihin. Etsimme tällä hetkellä lisää suomalaisia motivoituneita ihmisiä tiimiimme.
Hakemuksen voit jättää tästä: https://jobs.freska.net/jobs/3125385-suomenkielinen-asiakaspalvelija
Freska tarjoaa uusille työntekijöille koulutuksen, mukavat työolosuhteet ja kilpailukykyisen palkan.
Ihmiset ensin
Freska on yrityksenä perustettu vuonna 2015. Freskan nettisivuilta löytyy mielenkiintoinen tarina siitä, kuinka kolme nuorta miestä päätti perustaa siivousfirman. Ideana oli alusta saakka palvelun tilaamisen helppous ja joustavuus.
Myös työntekijöiden viihtyvyys on aina ollut tärkeä arvo Freskalle. Ihmiset ensin on slogan, jota yritys noudattaa myös käytännössä. Tässä pieni ote yrityksen nettisivuilta:
-Työskennellessään tiiviisti siivoojien kanssa perustajat saivat kuulla usein, kuinka hyvin ja kunnioittavasti he kohtelevat työntekijöitään. Aluksi tämä hämmästytti, eivät kai suinkaan tehneet mitään erityistä mainitsemisen arvoista. Tutustuessaan lisää toimialan todellisuuteen Sebastian ja kumppanit oppivat, että siivoojia ei suinkaan kohdella hyvin tai edes tarjota säädyllistä työympäristöä ja toimeentuloa.
Tiimi päätti, että tästä löytyisi heidän yrityksensä syvempi olemassaolon tarkoitus; Freska tarjoaisi oikeita töitä, kehittymismahdollisuuksia ja maailman parhaan työpaikan siivoojille.
Tämä ei ole pelkkää höttöistä idealismia vaan myös paras tapa luoda arvoa ja menestyä kotisiivousbisneksessä. Motivoituneet, hyvinvoivat ja tyytyväiset työntekijät pitävät myös asiakkaat tyytyväisinä. Siksi mottomme kuuluukin, onnelliset siivoojat = onnelliset asiakkaat.