Uber muuttui vitsiksi

Alustatalous on monella tapaa toimiva juttu. Erilaisia digitaalisia palveluita syntyy jatkuvasti lisää, monet niistä helpottavat kuluttajien elämää ja useimmissa tapauksissa ne tuovat myös lisää liiketoimintaa yrityksille, jotka palveluja tarjoavat.

Uber taksipalvelu lanseerattiin reilut kymmenen vuotta sitten. Palvelu vaikutti mainiolta, hinnat olivat edullisia ja kyydit tulivat vikkelästi. Hinta selvisi jo tilausvaiheessa, ei tarvinnut taksin takapenkillä jännittää riittävätkö rahat kyytiin. Lisäksi oli mukava seurata applikaation kartasta, missä auto on tulossa.

Kerrassaan hieno palvelu, vaan mitä tapahtui? Ilmeisesti vanha tuttumme Ahmed Ahne iski Uber -kuskeihin, tällä hetkellä ainakin Fuengirolassa palvelu on käyttökelvottoman surkea.

Olen yrittänyt käyttää Uberia aina, kun on ollut tarve siirtyä pikaisesti paikasta toiseen. Viimeiset yli kymmenen kertaa on päättynyt tilauksen peruuttamiseen. Palvelu löytää kuskin hetkessä, aluksi tulee ilmoitus, että kuski saapuu muutaman minuutin kuluttua. Yllättäen kuski vaihtuu ja odotusminuutteja tulee lisää. Lisäksi kuski ajaa kartan mukaan aivan päinvastaiseen suuntaan kuin minua noutamaan. Kuski saattaa vaihtua moneen kertaan viiden minuutin sisällä.

- Mainos -

Oletan, että kuskit löytävät parempia kyydittäviä itselleen ja hylkäävät tällaiset lyhytmatkalaiset. Toki heillä on oikeus tehdä niin, mutta samalla Uber on menettänyt yhden innokkaan asiakkaan.

Tästedes tilaan tarvitessani ihan perinteisen taksin. Se tulee ajallaan ja vie perille.

Jaa artikkeli:

Artikkelin kirjoittaja

Antti Pekkarinen
Mainos
Jatka lukemista