Raskaita aikoja – kunhan hengissä selvitään

Kalliolla on Fuengirolassa vakuutusmyymälä, kaksi puhelinmyymälää ja yksi ruokakauppa. Torreviejassa hän pyörittää Scandic Centeriä, jossa samat palvelut toimivat keskitetysti.

-Vaikuttaa siltä, että Torreviejan suunnalla ihmiset ovat ymmärtäneet paremmin sen, ettei ulos kannata lähteä kuin aivan välttämättömissä tapauksissa. Kotiinkuljetusmyynti koko potista on Torreviejassa merkittävästi suurempi kuin Fuengirolassa, Kallio kertoo.

Ruokakaupoissakin on tehty myyntitapaan muutoksia. Torstaista lähtien esimerkiksi Centron Puoti Fuengirolassa toimii kioskiperiaatteella, eli myyjä noutaa tavarat tiskille asiakkaan pyynnöstä.

-Tällä pyritään varmistamaan sekä henkilökunnan että asiakkaiden turvallisuus. Vähemmän sormia koskettelee tavaroita, joten tartuntariski pienenee oleellisesti.

- Mainos -

Kallio kertoo, että hän on Fuengirolassa sulkenut vakuutuksia myyvän Caserin ja puhelinpalveluja myyvän Mas Movilin liikkeet ”junakadulla”. Mimobile sen sijaan palvelee rajoitetuin aukioloajoin ja vakuutusasiat hoituvat netin välityksellä.

-Raskaita päätöksiä olemme joutuneet tekemään, osa henkilökunnasta on ollut pakko lomauttaa. Espanjan valtio on tosin tullut hyvin vastaan lomautusasioissa, oheiskulut on laskettu minimiin ja henkilökunta saa kohtuullisen korvauksen menetetyistä ansioistaan.

Mikäli rajoitukset yritystoiminnalle vielä kiristyvät, tilanne myös Kallion näkökulmasta muuttuu todella vaikeaksi.

-Uutisissa on ollut puhetta, että vain apteekit ja tietyt ruokakaupat saisivat olla auki. Mikäli joutuisimme sulkemaan Mimobilen, Puodin ja Torreviejan Scandic Centerin, en tiedä miten tilanteesta pääsisi yli. Luotan kuitenkin vahvasti elämään, se kantaa ja jotain hyvää tämäkin tuo. Aurinkoisia päiviä kaikille ja terveyttä, on Maya Kallion viesti kaikille.

Jaa artikkeli:

Mainos
Jatka lukemista