Parempaa palvelua ja työhyvinvointia

Jokainen asioidessaan erilaisissa yrityksissä voi työntekijöiden käytöksestä havainnoida sen, miten hyvin he työssään viihtyvät ja millainen on työyhteisön ilmapiiri.

Kun työntekijöiden on hyvä olla, he ovat motivoituneita ja heille tarjotaan mahdollisuus vaikuttaa omaan työhönsä. Se näkyy asiakkaille parempana palveluna. Silloin kun työpaikan ilmapiiri on reipas ja iloinen, se näkyy hyväntuulisuutena asiakkaiden kohtaamisessa.

Mutta me asiakkaat voimme myös omalla vuorovaikutuksellamme vaikuttaa saamaamme palveluun yrityksissä. Vanha sanonta, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa, pitää aina paikkaansa. Jos tulet asiakkaana tai vaikkapa vierailijana yritykseen ja naamasi on happamana heti aluksi, tulet tuskiin saamaan kovin hyvää vastaanottoa.

Myös asiakkaana voit pelastaa jonkun työntekijän päivän. Iloinen olemus, hymy, kohteliaisuus parantavat aina myös sinua palvelevan työntekijän päivää.

- Mainos -

Toinen tärkeä muistettava asia on se, että kenestäkään ei kannata tehdä olettamuksia ulkoisen olemuksen mukaan. Voit törmätä täällä Espanjassa suomenkieliseen palveluun mitä yllättävimmissä paikoissa. Ei kannata olettaa, että kohtaamasi espanjalainen ei osaa suomen kieltä.

Eli ensin asioituasi englanniksi ei kannata sen jälkeen mennä mölähtelemään suomeksi mitään hölmöä. Kuten vaikka sanoa puolisolle suomeksi, että asiakaspalvelija oli aivan pihalla, kun kysymäsi kartat olivat päässeet loppumaan.

Annat itsestäsi hölmön mielikuvan, mutta toisaalta tuotat työntekijöille hyvät naurut.

Jaa artikkeli:

Artikkelin kirjoittaja

Sari Savolainen
Kirjoittaja on Sofia-opiston toiminnanjohtaja.
Mainos
Jatka lukemista