Espanjalaiset ruokakaupat ovat nyt treffailun ytimessä, sillä somesta levinnyt seuranhakutrendi kasvaa yhä.
Kaikki alkoi Mercadonasta, joka on Espanjan suurin ja suosituin markettiketju, Aurinkorannikon suomalaisillekin hyvin tuttu.
Some-vitsinä alkanut treffailutrendi sai hauskan nimenkin: Hacendado Tinder. Nimi viittaa Mercadonan omaan tuotemerkkiin.
Hacendado Tinderin aika on arki-iltaisin klo 19-20. Seuranhakijan pitää laittaa legendan mukaan ananas ylösalaisin ostoskärrynsä kulmaan, rullata sitten kaupan viiniosastolle ja kun sopivan oloinen kumppani löytyy, kolauttaa kärryt vastakkain ja aloittaa keskustelu.
Lue myös: ”Laita ananas väärinpäin kärryyn” – Mercadonasta etsitään nyt treffiseuraa
Lidl julisti rakkauden tunnin klo 18-19
Mercadona on saanut ananastreffailun myötä valtavasti mediatilaa ja huomiota niin perinteisessä kuin sosiaalisessa mediassa.
Tämän ovat merkille panneet myös kilpailijat.
Niinpä saksalainen halpakauppajätti Lidl aloitti oman deittailukampanjansa.
Lidl lähetti kaikille Espanjassa oleville Plus-asiakkailleen viestin varsin valaisevalla otsikolla: La hora del amor (suomeksi rakkauden tunti). Yritys kutsuu rakkautta etsivät asiakkaat tulemaan Lidliin klo 18-19 ”vesimeloni kärryissä” merkkinä siitä, että he etsivät kumppania.
– Kumppanin etsijän tunnistaa siitä, että hän kuljettaa vesimelonia kärrynsä pohjassa ja törmää kärryllään sinua vasten, Lidl selittää.
Kyse on siis tismalleen samanlaisesta tekniikasta kuin Mercadonan treffailutrendissä, mutta vain hedelmä on vaihtunut.
Tuplaflaksi ja meloniale
Hyvä puoli tässä on se, että treffikumppanin löytämisen mahdollisuudet ovat tuplaatuneet. Kun Lidlin ”rakkauden tunti” on klo 18-19 ja Mercadonan heti perään klo 19-20, se tarjoaa toisen mahdollisuuden kaikille, joilla ei käy Lidlissä flaksi.
Ja jos ei romanssi iske Lidlissä, niin ainakin kotiin voi ostaa melonia alennuksella. Lidl antaa 10 prosentin alennuksen vesimelonista ”rakkauden tunnin” aikana kaikille asiakkaille, kävipä flaksi tai ei.