Marbella haluaa houkutella kaupunkiin lisää amerikkalaista turisteja, minkä vuoksi se käynnisti laajan myynninedistämiskampanjan. Kampanja toteutetaan 2.-8. joulukuuta. Marbella-mainoksia nähdään mm. Times Squaren ja Hudson Yards -ostoskeskusten suurilla näytöillä.
Kampanjan aikana järjestetään tapaaminen Yhdysvaltain matkailualan edustajien kanssa. Tapaamiseen osallistuu yli kuusikymmentä alalla toimivaa yritystä ja diplomaattikunnan jäsentä, mukaan lukien Espanjan konsuli ja Espanjan New Yorkin matkailutoimiston johtaja.
– Kaupungin kiinteistöjen ja hotellien vuokrausluvut heijastelevat yhdysvaltalaisten matkailijoiden määrän selkeää kasvua, mikä on ihanteellista, sillä heillä on korkea ostovoima, Marbellan matkailupäällikkö Laura de Arce kommentoi aikaisemmin Diario Surille.
Vuodesta 2023 lähtien pohjoisamerikkalaisten kiinnostus Marbellaa kohtaan on lisääntynyt. Monilla USA:sta ja Kanadasta saapuvilla turisteilla on myös loma-asunto kaupungin alueella.