Kova myrsky estää koneiden laskeutumisen Málagaan

Aurinkorannikolle iski iltapäivän aikana kova myrsky. Tuulet ovat olleet niin kovia, ettei lentokoneille ole annettu laskeutumislupaa Málagan kentälle.

-Täällä me odotellaan Sevillan kentällä koneessa istuen. Ei ole oikein mitään käsitystä, milloin täältä päästään lähtemään Málagaan, kertoo Jaska Hynninen.

Kone oli yrittänyt pari kertaa laskeutumista Málagaan, mutta joutunut aina keskeyttämään laskun. Lopulta viranomaiset olivat kehottaneet konetta lentämään Sevillaan, missä tuuli on ollut huomattavasti kesympää tänään.

-Täällä on ihan rauhallinen tunnelma. Ihmiset istuvat rauhallisina ja juttelevat keskenään. Mitään tarjoilua koneessa ei ole tällä hetkellä, toivottavasti antavat kohta meille vettä.

Air Balticin koneessa Sevillan kentällä on rauhallinen ja odottava tunnelma, vaikkei se pystynytkään laskeutumaan suunnitellusti Málagaan.

- Mainos -

Hynnisen kone oli lentämässä suoraan Tampereelta Málagaan. Sen oli aikataulun mukaan määrä laskeutua klo 18.15. Matkustajille oli matkalla kerrottu, että tuuli hidastaa lentoa, laskeutuminen tulisi tapahtumaan klo 18.42. Näin ei kuitenkaan käynyt, kone joutui lentämään Sevillaan. Klo 21.05 Hynninen ei tiennyt mihin aikaan hän ja puolisonsa Heli Hynninen pääsevät lähtemään Málagaan.

Koneita on ohjattu Málagasta useille lähikentille. Vaikka tuuli tyyntyisikin, aikaa voi kulua, koska koneet jonottavat tankkaukseen.

Päivitys:

Hynninen viestitti Málagan kentältä: Laskeutumisaika 22.22 Espanjan aikaa.

Freukkarit turbulenssissa

Myös Freud, Marx, Engels & Jung -yhtyeen muusikot saivat tuta Andalusian myrskyn. He olivat iltapäivällä saapumassa Kanarialta Málagaan.

-Kolmannella yrittämällä vasta kone pääsi maahan. Olihan melkoista heiluntaa ja rynkytystä, Juuso Rautava Freukkareista kertoo ruokakaupassa Fuengirolassa.

Freukkareiden kone vatkasi tosissaan laskeutuessaan Málagaan. Miehet kuitenkin pääsivät maahan ja lähtivät alkajaisiksi ruokakauppaan. Kuvassa Juuso Rautava, Arto Pilli Pajukallio ja Jussi Kinnunen

Jaa artikkeli:

Artikkelin kirjoittaja

Antti Pekkarinen
Mainos
Jatka lukemista