Fuengirola toi lauantaina 24. toukokuuta palan Aurinkorannikkoa Espanjan pääkaupunkiin Madridin Chamberín aukiolle järjestetyssä kansallisessa matkailukampanjassa.
Keväisen lämpimissä ja aurinkoisessa säässä järjestetty tapahtuma houkutteli paikalle tuhansia madrilaisia ja turisteja, jotka pääsivät nauttimaan kaupungin rantakulttuurista, gastronomiasta ja musiikista.
Aukio sijaitsee Chamberín kaupunginosassa, joka on yksi Madridin vanhimmista ja perinteisimmistä alueista.
Tapahtuman avasivat Fuengirolan pormestari Ana Mula ja Madridin Chamberín kaupunginosan edustaja Jaime González Taboada. Pormestari Mula kiitti mahdollisuudesta esitellä Fuengirolaa Madridissa ja korosti kaupungin vetovoimaa lomakohteena ja toisena kotipaikkana.
– Tuomme jälleen palan kotiseutuamme tänne Chamberín aukiolle kertoaksemme koko Espanjalle, että olemme paras kohde lomalle tai jopa toiseksi kodiksi. Fuengirola on iloinen, kosmopoliittinen, juhlava, vieraanvarainen… se on hyvinvointia ja elämänlaatua, pormestari mainosti.
Musiikkia, juomia ja kalaherkkuja
Tapahtumassa esitettiin Fuengirolan mainosvideo, ja paikallinen musiikkiryhmä Calle La Noria esiintyi, tuoden iloa ja tanssia pääkaupungin kaduille.
Noin 30 fuengirolalaista rantayrittäjää valmisti tapahtumassa perinteisiä málagalaisia sardiinivartaita, espetosia, joita jaettiin noin 3.000 annosta.
Tapahtuma-alue oli sisustettu Fuengirolan rantakalusteilla, kuten ikonisilla hengenpelastajien tarkkailutorneilla, luoden autenttisen rantatunnelman. Juomamyyntiä hoiti Fuengirola Mijasin Alzheimer-yhdistys, ja tuotto käytettiin heidän sosiaalityöhönsä.
Ennen tapahtumaa pormestari Mula ja kaupunginvaltuutetut José Sánchez (rannat) ja José Luis Ponce (matkailu) tapasivat useita sidosryhmiä, kuten viestintäasiantuntija Juana Borsanin, Leonardo Hotelesin myynti- ja markkinointijohtaja Diego Buendían sekä Sponsory-yrityksen johtajat Javier Porrasin ja Carlos Álvarezin. He tapasivat myös Espanjan rantayrittäjien liiton puheenjohtajan Norberto del Castillon ja Fuengirolan edustajan Alberto Santosin.
– Tämä kampanja on osa Fuengirolan strategiaa vahvistaa asemaansa houkuttelevana matkailukohteena ja toisena kotipaikkana kansallisella tasolla, fuengirolalaiset kaupunkipomot tähdensivät.