Aurinkorannikon lähijunien ajantasainen tiedotus löytyy nyt Whatsappista

Espanjan valtiollinen rautatieyhtiö Renfe on saanut jo pidemmän aikaa kritiikkiä Aurinkorannikon lähijunaliikenteestä. Nyt yhtiö pyrkii lisäämään tiedottamista uuden Whatsapp-kanavan avulla.

Fuengirola.fi
3 min lukuaika
Matkustajat voivat nyt saada lähes reaaliaikaista tietoa lähijunien häiriöistä tai muusta ajankohtaisesta. Kuva: Daniel Leipijärvi

Aurinkorannikon junaliikenne on viime aikoina ollut lukemattomien otsikoiden aiheena. Milloin puheena on täysin riittämätön rataverkko, milloin myöhästelevät junat, milloin lakkoilevat kuljettajat ja sardiinipurkeista muistuttavat tungokset junissa.

Yhtenä suurena ongelmana on ollut myös se, että matkustajat ovat kokeneet yhtiön tiedottamisen puutteelliseksi. Turhautuneet matkustajat ovat joutuneet odottelemaan asemilla pitkiä aikoja, kun ei tietoa junavuorojen perumisista tai myöhästymisistä ole saatu etukäteen.

Nyt Renfe pyrkii parantamaan tiedottamistaan uuden Whatsapp-sovelluksessa toimivan kanavan avulla.

Renfe on ottanut käyttöön uuden WhatsApp-kanavan, jonka avulla matkustajat saavat reaaliaikaisia päivityksiä Aurinkorannikon lähiliikenteen (Cercanías) junista.

- Mainos -

Tämän uutuuden tavoitteena on nimen omaan parantaa viestintää matkustajien suuntaan, tarjoamalla ajankohtaista tietoa junien aikatauluista, viivästyksistä, palveluhäiriöistä ja vaihtoehtoisista kuljetusjärjestelyistä.

WhatsApp-kanava avattiin maanantaina 20. tammikuuta, ja se palvelee käyttäjiä, jotka matkustavat Málagan ja Fuengirolan sekä Málagan ja Álora välisillä linjoilla.

Kuvakaappaus Whatsappissa toimivasta tiedotuskanavasta.

Uusi kanava täydentää Renfen aiempia tiedotuskanavia, joihin kuuluvat muun muassa @InfoRenfe-tili X-palvelussa (aiemmin Twitter), Renfen oma Cercanías mobiilisovellus, yhtiön verkkosivusto ja asemien kuulutusjärjestelmät, samoin kuin junissa ja asemilla olevat julisteet.

WhatsApp-kanavan keskeiset ominaisuudet ovat:

  1. Reaaliaikaiset päivitykset: Tilauksen tehneet käyttäjät saavat välittömästi tiedon junien tilanteesta, aikataulumuutoksista ja palveluhäiriöistä.
  2. Helppo käyttöisyys: Kanava löytyy WhatsApp-sovelluksen ”Uutta”-välilehdeltä.
  3. Ei tarvita henkilötietoja: Käyttäjät voivat tilata palvelun vain painamalla ”Seuraa”-painiketta ilman, että heidän tarvitsee antaa puhelinnumeroa tai muita henkilötietoja.
  4. Lukemattomat ilmoitukset: Vihreä ympyrä kertoo uusista lukemattomista viesteistä, jotta käyttäjät pysyvät ajan tasalla.
Tältä Málagan lähijunien tiedotuskanavan etusivu näyttää Whatsappissa.

Uudella palvelulla pyritään varmistamaan, että Aurinkorannikon lähijunien matkustajilla olisi aina viimeisin tieto matkoistaan helposti saatavilla.

Linkki löytyy myös Renfen sivuilta

Aivan kaikilla Whatsapp-sovelluksen käyttäjillä tämä uusi kanava ei välttämättä ole automaattisesti näkyvissä. Siinä tapauksessa kanavan löytää luotettavasti esimerkiksi Renfe omien nettisivujen kautta seuraavasti (Huom. mene sivuille älypuhelimella, jotta linkki yhdistyy suoraan Whatsappiin):

  • 1. Mene Renfen kotisuvulle, osoitteeseen www.renfe.es.
  • 2. Näppää suurennuslasin kuvaa, jotta pääset suorittamaan haun.
  • 3. Kirjoita hakukenttään ”whatsapp”.
  • 4. Etsi hakutuloksista otsikko ”¡Estamos en WhatsApp!” ja näppää.
  • 5. Vieritä aukeavaa artikkelia kunnes vastaan tulee teksti ”Sigue el Canal de Cercanías Málaga en WhatsApp”. Näppää tekstiä, niin siirryt suoraan Whatsappiin kyseiselle kanavalle.
  • 6. Näppää kanavalta ”seuraa”.
  • 7. Valmista tuli, nyt voit seurata kanavan tiedotusta ja omista Whatsapp-asetuksistasi riippuen saat myös hälytyksen puhelimeesi aina kun kanavalla julkaistaan tiedote.
Jos joudut hakemaan linkin tiedotuskanavaan Renfen kotisivulta (ohjeet yllä), ne löytyvät tämän näköisen otsikon alta.
Jaa tämä artikkeli
Jätä kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *