Halpis kävikin kalliiksi

 

Mennessäni uuteen ravintolaan käyn googlailemassa asiakkaiden mielipiteitä. Valitettavasti tätä en tehnyt varatessani vuoka-auton”low cost” vuokraamosta.

Varasimme auton halvimmasta päästä, tarkoitus ei ollut tehdä turistikierrosta. Päästessämme Pariisin Orlyn lentokentälle, suoraa päätä vuokraamoon, jossa todettiin ettei varamaamme autoa ollutkaan. Tarjottiin mukavampaa ja suurempaa, jossa oli myös gps, jota tosin emme tarvinneet. Nyt sitten hinta nousi jo aika roimasti. Kellot alkoivat soimaan. Oli liian myöhäistä lähteä kiertelemään lentokentän kymmeniä autovuokraamoja. Aika oli vähissä ja edessä 400 km. Ei kannattanut jäädä itkemään, vaikka vituttikin.

Viikko pyörähti nopeasti, kuten tapana on. Hyvissä ajoin päätimme luovuttaa auton ilman stressiä ennen koneen lähtöä. Siihen menikin tovi tai pari.

Virkailija huomasi erikoiskamerallaan paljaalla silmällä havaitsemattoman millin lommon vasemmassa etuovessa. Hänen mukaansa sitä ei ollut kun auto meille luovutettiin. Emme uskoneet kaveria, mutta no hätä, onhan meillä kaiken kattava vakuutus ilman omavastuuta.

Homma ei ollutkaan yhtä yksinkertainen, kaveri kieltäytyi maksamasta takaisin 250 euron takuusummaa. Hän halusi myös jäädyttää 1.250 € tililtämme. Nyt viikon autovuokra 400 € olikin jo noussut 1900 euroon.

Ranskaa taitamaton olisi jo viety ambulanssilla sairaalaan teho-osatolle. Kello tikittää ja lentokoneilla ei ole tapana odotella, siis jo pientä stressiä ilmassa. Viimein menin nettiin katsomaan yrityksen asiakkaiden mielipiteitä, emmekä olleet poikkeus. Lukematon määrä samanlaisia tapauksia samasta yrityksestä, joista suurin osa kuluttaja-asiamiesten kirjoituspöydillä odottamassa käsittelyä.

 

Jaa artikkeli:

Artikkelin kirjoittaja

Kimmo Sahlman
Mainos
Jatka lukemista
Mainos
Viikon kysymys

Jos eduskuntavaalit pidettäisiin nyt, minkä puolueen ehdokasta äänestäisit?

View Results

Loading ... Loading ...